The ultimate runningstore

Nike | Run2Day

Anderhalf jaar duurde het project op weg naar de opening van de ‘ultimate running store’ – een hardloopwinkel waarin op iedere vierkante centimeter is nagedacht over hoe hardlopen wordt beleefd. De in hardloopartikelen gespecialiseerde retailer Run2Day is in samenwerking met Nike volledig gerestyled en voorzien van unieke innovaties. Run2Day loopt daarmee warm voor de consument van de toekomst. Maradona stond aan de basis van het concept en de uiteindelijke realisatie en implementatie.

Customer journey

De ‘reis’ die de klant door de winkel maakt, heeft speciale aandacht gekregen. Wat is zijn eerste indruk? Wat ziet hij daarna? En als laatst? Op basis hiervan is de winkel strategisch ingedeeld. Het loopanalysescherm (dat niet het gangbare liggende beeldscherm heeft, maar een staand scherm om de gehele loophouding van de klant te analyseren) heeft een prominente plek gekregen om de autoriteit op hardloopgebied te onderstrepen. Er is een ‘footwear wall’ en er zijn rekken met dames- en herenkleding, maar er is ook een meubel met speciale running horloges exact gepositioneerd op een plek waar de klant denkt ‘het allemaal wel gezien te hebben’. Op eenzelfde wijze heeft sportvoeding de nodige aandacht gekregen. Dit wordt gepresenteerd in een overzichtelijke in ‘Maastunnelstijl’ achtige meubels, wat de aantrekkelijkheid en toegankelijkheid van het assortiment sterk vergroot.

De winkel trok bekijks van diverse retailexperts uit binnen- en buitenland