corporate identity

Pine Digital Security maakt de online wereld van hun klanten en hun klanten veilig. Dat doen ze zonder dat je het merkt, en dat is ook precies de bedoeling. Maar hoe maak je als onzichtbare organisatie zichtbaar wat je kan en hoe je denkt? Wij kregen de opdracht hier een plan voor te bedenken. Een nieuwe huis- en communicatiestijl was het gevolg. Daarin ontwikkelden we een heldere frisse manier van vormgeven en vertaalden we de kernwaarden naar passende communicatiemiddelen. Een belangrijk onderdeel was de beeldbank. Hierin werden de bijna 100 mensen van Pine gevangen in een beeldserie die de toegankelijke cultuur van Pine toont. Daarnaast ontwikkelden we een beeldserie voor de corporate campagne waarbij de klant van de klant centraal stond.

Latent digitaal aanwezig.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog vond John Graham Kerr de Dazzle techniek uit. Door het schilderen van patronen op schepen, voertuigen en objecten werden deze nauwelijks herkenbaar voor het oog. Wij gebruikten deze techniek in het ontwerp van de huisstijl voor Pine Digital Security om de latente digitale aanwezigheid van Pine in beeld te brengen.