Run2Day Nederland

Identiteit

Run2Day is al twintig jaar een begrip in de hardloopwereld. Om klaar te zijn voor toekomstige ontwikkelingen in de hardloopwereld en het veranderende consumentengedrag, werden we gevraagd Run2Day herkenbaarder te maken bij alle hardlopers van Nederland. Alle 25 winkels in Nederland werden de afgelopen tijd daarom voorzien van een nieuw logo op de gevel. De oude huisstijl en het imago werden getoetst aan de huidige communicatie-eisen. Op basis daarvan is een nieuwe huisstijl ontworpen die de kern van de communicatie laat zien, waarbij de visuele identiteit zorgt voor herkenbaarheid bij hardlopers.

Vernieuwd logo en pay-off

Moderne tijden vragen een modern logo. Bij het ontwerp van het logo is uitgegaan van herkenbare elementen van het oorspronkelijke logo. De centrale 2 in het midden, de cursieve typografie in hoofdletters en het gebruik van rood, wit en blauw. Voor het vastleggen van het nieuwe merk ontwikkelden we ook een brandbook. Het concept ‘More Than a Store’ komt terug in visuele communicatie, maar wellicht nog meer in de benadering van de consument.

Voor het vastleggen van het nieuwe merk ontwikkelden we een brandbook met daarin de huisstijl maar ook de stijl van het huis. Het concept More Than a Store komt terug in visuele communicatie maar wellicht nog meer in de benadering van de consument.